Kącik SAABowy

To tutaj znajdziesz warsztaty, ciekawe miejsca w sieci, przeczytasz wpisy o SAABach i dowiesz się czegoś więcej o marce

Grupy na Facebook’u

Zaczynasz przygodę z SAABem? Szukasz konkretnej części lub chcesz poznać miłośników marki? Zerknij na propozycje poniżej.

Z uwagi na to, że mieszkam we Wrocławiu, nie mogło mnie zabraknąć na dolnośląskiej grupie. Na grupie pełnej miłośników marki, bardziej aktywnych i tych mniej, od czasu do czasu zaglądających. Regularnie organizujemy spoty w mieście, a co jakiś czas też wycieczki objazdowe. Jeżeli masz SAABa (nie ważne jakiego) i jesteś z dolnośląskiego, dołącz koniecznie. I oczywiście pochwal się swoim wozem.

Gdzie serwisować SAABa?

Istnieje wiele dedykowanych serwisów dedykowanych lub specjalizujących się w serwisie SAABów. Z uwagi na przejęcie w 1999 roku marki przez General Motors wiele podzespołów jest wspólne z Oplami, czego wypadkową jest fakt, że dilerzy Opla również podejmują się serwisu. Jeśli mówimy o nowszych modelach to tak naprawdę każdy ogarnięty mechanik sobie poradzi z serwisem, ale ze względu na pomysły SAABa odnośnie różnych rozwiązań, najlepiej się udać do specjalisty, który zajmuje się tymi samochodami na co dzień.

Obok możecie zapoznać się z mapką serwisów specjalizujących się w modelach SAABa. Jeżeli prowadzisz serwis lub znasz godne polecenia miejsce, a nie ma go na mapce zapraszam do kontaktu.

Poczytaj o SAABach

Ostatnie artykuły dotyczące marki. Wszystkie wpisy znajdziecie tutaj.

Początki w krokodylowym świecie

Auto daje dużo frajdy z jazdy. Świetnie łączy świat klasyki (coś tam potrzeszczy i stuknie) ze stosunkowo świeżym autem (ma klimę, prowadzi się pewnie i ochoczo prze do przodu). Kupiony przeze mnie egzemplarz to ostatni rok produkcji zamkniętego nadwozia, czyli...

Saab 9-5 2.3T II

Historia modelu “Ale czekaj, czekaj – paskuda, polift, co to za dziwny slang?” – zapytacie. Ok już wyjaśniam, co jest czym. Model 9-5 został zaprezentowany w roku 1997 w takiej oto postaci. Ten model jest nazywamy w społeczności Saabowej – “przedlift”....

Saaby na Retro Motor 2017 (fotorelacja)

Muszę przyznać, że stoisk dedykowanych jeden marce nie było wiele. Zdecydowana większość wystawek to auta różnych producentów. W przytłaczającej większości były to auta naprawdę w świetnym stanie. Zdarzały się nawet egzemplarze kilknasto- czy też...

SAABy na Retro Motor

Mam najszczerszą przyjemność zaprosić wszystkich fanów motoryzacji, głównie tej nieco starszej, na drugą już edycję Retro Motor, które odbędzie się w Międzynarodowych Targach Poznańskich w dniach 3-5 listopada. Edycja ta będzie się różnić od...

NEVS 9-3 i 9-3X (Update)

NEVS 9-3 NEVS 9-3X Już na pierwszy rzut oka widać, że auto ma geny Saaba 9-3 ostatniej generacji. Projekty są świeże i nowoczesne, ale jednak jakieś małe rozczarowanie jest. Projekty nie różnią się zbytnio od konstrukcji, która tak...

10 miesięcy z Saabem

Największe wydatki związane z utrzymaniem Saaba jakie się pojawiły to wymiana części zawieszenia już na samym początku. Wiedzieliśmy o tym w dniu zakupu więc było to wliczone w jego koszty. Poza tym oprócz niespodziewanej wymiany przepustnicy (koszt 400...