W oficjalnej informacji prasowej możemy przeczytać zarówno o wyglądzie hatchbacka:

Nowa Mazda3 zawiera w sobie dwa różne charaktery – obydwa przemawiające niemal do wszystkich. Pierwszym jest wolny duch, zdecydowany podążać za własnymi przekonaniami, nie dający się skrępować utartym konwenansom. Ten charakter przejawia się w hatchbacku. Chcąc wyrazić go w wyglądzie samochodu, przyjęliśmy bezprecedensowe podejście do projektowania: takie, które eliminuje definiowanie sylwetki liniami, lecz opiera się wyłącznie na grze lśniących, pięknie wyrzeźbionych paneli nadwozia, w których odbija się otoczenie. Dzięki temu model ten ujmuje patrzących wyglądem, który zmienia się wraz z każdą porą roku i godziną dnia.

Oraz słów kilka o sedanie:

Drugim charakterem jest osobowość damy lub dżentelmena, którzy łączą w sobie godność z silną dozą indywidualizmu. Przestrzegają oni przyjętych form i tradycyjnych stylów, ale pod tą powłoką kryje się ich uderzające piękno, które, gdy dobrze się im przyjrzeć, aż zapiera dech w piersi. Ten charakter drzemie w sedanie. Aspirując do stworzenia najwspanialszego stylistycznie sedana w swojej klasie, odrzuciliśmy typowy wzorzec samochodu segmentu C, oraz wszystkie wiążące się z nim ograniczenia i zwiększyliśmy długość całkowitą samochodu. Aby utrzymać niską linię maski silnika i pokrywy bagażnika, pokonaliśmy szereg przeszkód natury technicznej. Otrzymane proporcje są smukłe i eleganckie, a cała sylwetka sprawia wrażenie namalowanej jednym płynnym pociągnięciem pędzla.

Mazda chwali się wieloma nowościami w nowym modelu, ale tą, o której mówi się najwięcej to silnik z nowej rodziny Skyactiv-X:

[…] silnik spalinowy nowego typu, który łączy w sobie zalety silników benzynowego i Diesla. Jego nowatorski układ zapłonowy SCCI (Spark-Controlled Compression Ignition – zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą) umożliwia nam dobranie takich przełożeń skrzyni biegów, które podnoszą osiągi, a nie zwiększają ani szkodliwych emisji, ani zużycia paliwa.

Pozostałe silniki to 1.5 i 2.0 z rodziny Skyactiv-G oraz diesel 1.8 Skyactiv-D. Duży plus dla Mazdy za ciągłe trzymanie się własnej wizji i nie uleganie modzie na pyrkawki w stylu 1.0 i trzy cylindry. Kultura pracy i jakość jazdy samochodem z większym silnikiem zawsze były na wyższym poziomie, a pozorna mała pojemność często odbija się czkawką jeśli chodzi o ekonomię i trwałość jednostki

Inną nowością jest napęd na wszystkie koła i-Activ AWD, obejmujący czujniki wykrywające „obciążenie pionowe czterech kół” i spójnie współpracuje z systemem GVC Plus (G-Vectoring Control Plus – rozdziału siły napędowej pomiędzy koła).

Od siebie muszę dodać, że nowa Mazda3 naprawdę prezentuje się ciekawie, jej linie są obłe, przez co dizajn nie jest przesadzony i przekombinowany jak to się zdarza np. u Toyoty czy Hondy.

Czekam na model pojawi się w salonach i będę mógł wziąć egzemplarz na krótką przejażdżkę.

Materiał o nowej Maździe 3 udostępniony został przez Mazda Gołembiewscy, dealera Mazdy z ponad 30-letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Salony i serwisy firmy znajdują się w Warszawie, Białymstoku i Ełku.