Każdy, kto ma auto z Dieslem i dodatkowo wbudowany DPF/FAP musi się prędzej czy później umówić na taką usługę. Dzięki niej podzespół odzyskuje 100% parametrów, które są niezbędne, aby mógł wydajnie pracować. Filtr cząstek stałych ma za zadanie usunąć szkodliwe substancje, które pochodzą ze spalin, ponieważ są trujące zarówno dla zdrowia, jak i dla środowiska.

Niestety ani DPF, ani FAP nie będą pracować w nieskończoność, gdyż po dłuższym okresie eksploatacji nazbierają się w ich wnętrzu zanieczyszczenia, skutkując spadek jego wydajności. Z pomocą więc przychodzi bardzo popularna usługa regeneracji filtra DPF/FAP, którą możesz wykonać między innymi w Bosch Service Pawlik w Stalowej Woli lub w innych miastach w Polsce np.: w Poznaniu, Gdańsku, Szczecinie czy w Bydgoszczy.

Powinieneś umówić się na czyszczenie filtra cząstek stałych w przypadku, gdy odczuwasz spadek mocy silnika, zwiększa się zużycie paliwa, widzisz wzmożone kopcenie w okolicy rury układu wydechowego, pojazd wysyła Ci sygnały o kilku nieudanych podjętych prób samoregeneracji podzespołu. Tego typu symptomy mogą świadczyć również o innych usterkach, dlatego trzeba to szybko zdiagnozować u specjalisty. Filtr DPF/FAP zostanie poddany dokładnej weryfikacji, aby wykluczyć jakiekolwiek uszkodzenia mechaniczne. Jeśli z podzespołem jest wszystko w porządku i fachowiec stwierdzi, że nadaje się on do regeneracji, to rozpocznie się wyczekiwany proces czyszczenia.

Regeneracja filtra cząstek stałych przebiega w tak zwanej pralce przy użyciu wody pod odpowiednio dobranym ciśnieniem. Jest to jedyny sposób, pozwalający w pełni udrożnić zatkane kanaliki filtrujące elementu układu wydechowego. Mycie filtra DPF trwa dotąd, aż wnętrze podzespołu nie zostanie całkowicie oczyszczone. Następnie przeprowadza się testy drożności, aby potwierdzić lub wykluczyć jego sprawność. Dopiero później DPF jest suszony i ponownie wmontowany do samochodu. Oczywiście specjalista nie może zapomnieć o adaptacji zregenerowanego filtra cząstek stałych w sterowniku jednostki napędowej.