Nie da się jednoznacznie określić tego, kiedy wymienić hamulce w klasyku. Są jednak pewne objawy, które wskazują na konieczność wymiany zarówno samych klocków hamulcowych, jak i tarcz, czy nawet zacisków. Oto kilka czynników, które wskazują na nieprawidłową pracę układu hamulcowego:

  • zbyt miękki pedał hamulca w samochodzie,
  • piszczące klocki podczas hamowania,
  • tarcie w trakcie jazdy – może wskazywać na nadmierne zużycie klocków,
  • słaba siła hamowania.

Powyższe czynniki to podstawowe determinanty tego, że warto pomyśleć nad wymianą części eksploatacyjnych dla układu hamulcowego w aucie – zarówno tym zabytkowym, jak i nowym, odebranym jakiś czas temu z salonu samochodowego.

Wiele przydatnych części układu hamulcowego do antycznych aut marki Volkswagen znajdziesz na: https://garbus.pl/pl/c/Hamulce/3612.

Jakie hamulce były montowane w zabytkowych pojazdach?

Jeśli chodzi o zabytkowe auta, warto wiedzieć nie tylko o tym, kiedy wymienić hamulce w antyku, lecz także jakie podzespoły mogą być uszkodzone, szczególnie po wielu latach użytkowania auta. W wiekowych autach najczęściej były montowane hamulce bębnowe, w których wymienia się okładziny lub całe bębny. Auta zabytkowe mogą być wyposażone w hamulce tarczowe, choć w większości przypadków te pojawiają się w wyniku tzw. swapu układu hamulcowego z nowszych modeli aut.

Kiedy wymienić hamulce w klasyku? Samodzielnie czy z pomocą fachowca?

Na samodzielną wymianę elementów eksploatacyjnych w samochodzie, np. bębna hamulcowego lub klocków, możesz zdecydować się tylko wtedy, kiedy masz niezbędne narzędzia oraz umiejętności. Pamiętaj, że niepoprawnie zamocowane podzespoły układu hamulcowego nie będą pracować tak, jak należy, a to przełoży się na bezpieczeństwo podczas jazdy. Aby mieć pewność, że układ hamulcowy zareaguje odpowiednio szybko i pozwoli na bezpieczne zatrzymanie auta, poproś o pomoc fachowca w warsztacie samochodowym. Za kompletną wymianę klocków hamulcowych, tarcz czy nawet zacisków lub bębnów nie zapłacisz więcej niż w okolicach 1000 złotych.

Wymiana klocków hamulcowych w klasyku – kiedy jest niezbędna?

Podczas podróżowania klasykiem zauważyłeś, że układ hamulcowy nie jest odpowiednio wydajny i siła hamowania jest zbyt niska w stosunku do wagi pojazdu? A może klocki hamulcowe wydają niepokojące dźwięki? W takim razie wymiana części eksploatacyjnych związanych z układem hamowania może być wręcz niezbędna.

Podsumowując – to, kiedy trzeba wymienić hamulce w antyku, jest uzależnione od parametrów hamowania oraz wizualnej oceny stanu technicznego podzespołów. Przyjmuje się, że klocki w zabytkowym aucie wymagają wymiany szczególnie wtedy, kiedy pojazd długo stał bezczynnie, np. na świeżym powietrzu lub w nieprzystosowanym garażu. Oryginalne części zamienne i eksploatacyjne do aut zabytkowych marki Volkswagen znajdziesz na: https://garbus.pl/.

Sprawdź również, kiedy hamulec ręczny wymaga naprawy: https://www.haloursynow.pl/artykuly/hamulec-reczny-w-antykach-kiedy-wymaga-naprawy,20397.htm

Artykuł sponsorowany