Po pierwsze – zawieszenie

Zawieszenie samochodu fabrycznie nowego z reguły jest zbyt niskie w stosunku do wymagań stawianych przez jazdę po najbardziej wymagających bezdrożach. Wynika to głównie z tego, że współcześni klienci raczej rzadko auta podwyższone typu SUV wykorzystują w terenie. Specyfika rynku motoryzacyjnego sprawia, że większość osób woli auto nieco niższe, które lepiej się prowadzi po asfalcie podczas dojazdu do pracy niż wyższe, które z kolei sprawdzi się doskonale w off-roadzie.

Warto zadbać o podwyższenie fabrycznego zawieszenia minimum o kilka centymetrów, aby zwiększył się zarówno prześwit, jak i skok zawieszenia. Kwestie te mają decydujący wpływ na komfort jazdy po największych dziurach, jak i na możliwość pokonania największych nierówności.

Po drugie – oświetlenie

Jazda po bezdrożach ma to do siebie, że nocą uczestnicy danego rajdu czy swobodnego przejazdu nie mają dostępu do zewnętrznego oświetlenia, jak np. w przypadku dróg publicznych. Co więcej, ustawienie samochodu bardzo wysoko w górę lub w dół może skutkować tym, że lampy przednie oświetlą jedynie wycinek trasy. Warto wówczas postawić na oświetlenie dodatkowe, w tym różne blendy świetlne, montowane zazwyczaj na samej górze pojazdu. W ten sposób możemy doświetlić najodleglejsze miejsca i to w każdej pozycji samochodu.

Po trzecie – układ przeniesienia napędu

Nie bez znaczenia są także felgi i opony. Koła podczas jazdy po największych nierównościach są narażone na bardzo szybkie zużycie, które wynika z dużych nierówności oraz uciążliwych warunków, w tym jazdy po kamieniach, uskokach i po dziurach. Warto postawić na mocne i trwałe opony terenowe, wyposażone w gruby i wydatny bieżnik, który doskonale chwyta się miękkiego podłoża nawet w trakcie podróży pod duże wzniesienia. Zrezygnuj z dużych alufelg na rzecz wyższego profilu.

Po czwarte – dodatkowe akcesoria

Niezbędne okażą się także inne akcesoria, które kupisz na , takie jak , za pomocą których można wyciągnąć się z opresji i kontynuować dalszą jazdę, bez potrzeby wzywania kolejnych służb i pomocy z zewnątrz. Ma to szczególnie duże znaczenie w przypadku samotnych podróży lub przy dużych odległościach pomiędzy uczestnikami, a także w trakcie jazdy na czas, kiedy to każda sekunda po utknięciu w danym miejscu może oznaczać przegraną w zawodach.

źródło zdjęć: freepik.com