Każdy samochód zasługuje na uwagę. Chociażby 3-sekundową. Podobno właśnie te pierwsze 3 sekundy są najistotniejsze. Auta dla kobiet nie są porywające w naszym mniemaniu. Nie ma się co dziwić. Nas facetów interesują duże limuzyny, mocne sportowe samochody, czy duże SUV’y. Wszystkie te supertypy mają jedną wspólną wadę. Często są niepraktyczne na co dzień. Mówię to głównie w ruchu miejskim. A kobiety szukają raczej aut mniejszych, które można łatwo zaparkować, czyniąc codzienne zakupy.

Podobno małe jest piękne. Przynajmniej samochody… Ale do rzeczy.

urlNissan Micra

Japoński mikrus – szczególnie w poprzednim wcieleniu (lata produkcji 2002 – 2010) – to auto aż do bólu kobiece. Aż za bardzo. Jego kształty przypominają samochód dla lalek. Aż bije od niego cukierkową aparycją. Wersja cabrio jest pomożeniem ten aparycji przez 100. Jeżeli jakikolwiek facet zostanie ukarany jazdą tym samochodem, proponuję założenie papierowej torby na głowę. Właśnie tak to zrobił Richard, podczas testu Micry cabrio w Top Gear…

VW_large_beetle_03_1024x768

VW New Beetle

Jeden z bardziej bezsensownych samochodów. Auto, w pierwszej wersji z lat 1997-2010 (polecam modele z lat ‘97-’99, tylko one były produkowane w Niemczech, reszta w Meksyku) oparte o płytę podłogową nie tak małego Golfa IV, posiada zadziwiająco mało miejsca w środku.

Za jego kobiecością przemawia nie tylko wygląd zewnętrzny, ale i wazonik we wnętrzu… Tak, wazonik na kwiatek.

Smart_fortwo_221_1024x768

Smart ForTwo

Smart w typ zestawieniu znajduje się tylko jako dodatek. To typowy uniseks. Idealne auto miejskie, które potrafi wcisnąć się w każdą lukę. Jego mały silnik pozwala na żwawą jazdę od świateł do świateł (oczywiście w mieście – autostrada to nie miejsce dla niego). Wielkie drzwi ułatwiają wsiadanie, a automatyczna skrzynia upraszcza jego prowadzenie.

Fiat_500C_139_1024x768

Fiat 500

Kolejny cukierek. Jednakże cukierek w całkiem dobrym stylu. Oczywiście pomijając wersje w kolorze różowym. Auto całkiem dobrze oddaje oryginalnego Fiata 500 sprzed kilku dekad.

Daje niesamowicie dużo możliwości konfiguracji.

Opel_Adam_2013_08_1024x768

Opel Adam

Najnowsza propozycja wśród obecnych. Podobnie jak Smart nadaje się również dla faceta. Jednakże kobieta będzie czuła się w nim najlepiej. Duże pokrewieństwo z Fiatem 500, jeszcze większe pole do popisu nad unikalną specyfikacją (w Oplu mówią, że niemalże niemożliwe jest spotkanie dwóch takich samych modeli).

Bardzo duży plus za świeży wygląd. Przede wszystkim za świetny pomysł ze wstawkami na felgach.

Ford_KA_691_1024x768

Ford Ka

Ka pierwszej generacji to mówiąc bezpośrednio dziwny samochód. Jego kształt wywołuje skrajne emocje – można go pokochać lub znienawidzić. Większość miłości popłynie z pewnością od kobiet. I to na pewno zdecydowana większość. Jak większość Fordów powinien być tani w utrzymaniu, a jego cena nie jest wygórowana. Tania możliwość wyróżnienia się.

Lancia_ypsilon_115_1024x768

Lancia Ypsilon

Jedno z bardziej eleganckich samochodów w stawce małych aut. W kategorii stylu świetny wybór. Jednakże jak każdy pojazd ze słonecznej Italii będzie przysparzał problemy podczas eksploatacji. Mimo wszystko polecamy bo w przypadku tego auta liczy się tylko styl. A my lubimy styl …

Alfa Romeo MiTo

Alfa_Romeo_MiTo_Twinair_2012_01_1152x864Mówi się, że każdy prawdziwy kierowca powinien w życiu posiadać choć przez chwilę Alfę Romeo. Jakoś się z tym nie utożsamiamy. Nie mamy ochoty zbyt często jeździć do warsztatu. Na dodatek nie zawsze o własnych siłach. Jednakże technika idzie do przodu i dajemy szansę nowym włoskim samochodom.

Model MiTo to duży plus dla stylu. Tylne lampy są zjawiskowe. Polecamy kobietom, które wiedzą co to styl. Takie kochamy (i kobiety i lampy).

Podsumowanie

Choć samochody stają się coraz bardziej uniseksowe, w dalszym ciągu pojawiają się kolejne modele, które swoją aparycją celują bezpośrednio w płeć piękną. Mimo starań speców od marketingu (w katalogu poprzedniej Micry mówiono o dwóch twarzach modelu), samochody już na starcie szufladkowane są dla danej płci. Tak samo jest z samochodami dla mężczyzn. Ile kobiet widzieliście w Jaguarze XJ? Albo w Nissanie Navara? Z pewnością niewiele.